Брэсцкага абласнога выканаўчага камітэта
Тэрытарыяльныя (гарадскія і раённыя) архівы
Назва ўстановы |
1. Дзяржаўная ўстанова "Архіў Баранавіцкага раёна і горада Баранавічы"
|
2. Дзяржаўная ўстанова "Бярозаўскі раённы архіў"
|
3. Дзяржаўная ўстанова «Брэсцкі гарадскі архіў»
|
4. Дзяржаўная ўстанова "Брэсцкі раённы архіў"
|
5. Дзяржаўная ўстанова "Ганцавіцкі раённы архіў"
|
6. Дзяржаўная ўстанова "Драгічынскі раённы архіў"
|
7. Дзяржаўная ўстанова "Жабінкаўскі раённы архіў"
|
8. Дзяржаўная ўстанова "Іванаўскі раённы архіў"
|
9. Дзяржаўная ўстанова "Івацэвіцкі раённы архіў"
|
10. Дзяржаўная ўстанова "Камянецкі раённы архіў"
|
11. Дзяржаўная ўстанова "Кобрынскi раённы архіў" |
12. Дзяржаўная ўстанова "Лунiнецкi раённы архіў" |
13. Дзяржаўная ўстанова "Ляхавiцкi раённы архіў" |
14. Дзяржаўная ўстанова "Маларыцкi раённы архіў" |
15. Дзяржаўная ўстанова "Пiнскi гарадскi архіў" |
16. Дзяржаўная ўстанова "Пiнскi раённы архіў" |
17. Дзяржаўная ўстанова "Пружанскi раённы архіў" |
18. Дзяржаўная ўстанова "Столiнскi раённы архіў" |
Згодна з Перечнем административных процедур, осуществляемых государственными органами и иными организациями по заявлениям граждан, зацверджаным Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2010 г. № 200, тэрытарыяльныя (гарадскія і раённыя) архівы мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў выконваюць наступныя адміністрацыйныя працэдуры:
«18.25.1 Выдача архивной справки (архивной копии, архивной выписки, информационного письма) по запросам социально-правового характера (составляется на основе архивных документов, не содержащих сведений, относящихся к личной тайне граждан), касающимся имущественных и наследственных прав граждан
18.25.2 Выдача архивной справки (архивной копии, архивной выписки, информационного письма) по запросам социально-правового характера (составляется на основе архивных документов, не содержащих сведений, относящихся к личной тайне граждан), не касающимся имущественных и наследственных прав граждан
18.26 Выдача архивной справки (архивной копии, архивной выписки) по запросам социально-правового характера, касающимся архивных документов, содержащих сведения, относящиеся к личной тайне граждан»
Гісторыя стварэння тэрытарыяльных (гарадскіх і раённых) архіваў (да 2012 г. - архіваў па асабоваму складу)
У адпаведнасці з пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26.03.1998 № 464 «Об основных направлениях развития архивного дела и делопроизводства в Республике Беларусь до 2000 года» аблвыканкамам, Мінскаму гарвыканкаму рэкамендавана паэтапна, да 2000 года, заснаваць раённыя, гарадскія архівы па асабоваму складу. Іх асноўная задача - забяспечыць захаванасць дакументаў суб'ектаў гаспадарання незалежна ад форм уласнасці, забяспечыўшы законныя правы і інтарэсы грамадзян сацыяльна-прававога і маёмаснага характару.
Брэсцкі абласны выканаўчы камітэт прыняў рашэнне ад 04.04.2000 № 235 «О районных и городских архивах по личному составу»:
1. Рэкамендаваць раённым і гарадскім выканкамам ствараць паэтапна, па меры накаплення пэўнага аб'ёму здадзеных дакументаў, раённыя і гарадскія архівы па асабiстаму складу...
Да стварэння архіваў па асабоваму складу ліквідуемые суб'екты гаспадарання здавалі дакументы па асабоваму складу на часовае захоўванне ў дзяржаўныя архівы вобласці па зонах камплектавання. Гэты парадак быў замацаваны рашэннем Брэсцкага аблвыканкама ад 23.03.1998 № 283 «О мерах по обеспечению сохранности документов ликвидированных субъектов хозяйствования».
Першым на падставе рашэння Брэсцкага райвыканкама ад 03.11.2000 № 796 быў утвораны Брэсцкі раённы архіў па асабоваму складу.
Брэсцкім аблвыканкамам было дадзена даручэнне старшыням гаррайвыканкамаў стварыць тэрытарыяльныя архівы па асабоваму складу да 15.12.2002.
У перыяд з кастрычніка па снежань 2002 года былі створаны яшчэ 18 архіваў па асабоваму складу.
Пасля ўступлення ў сілу Закона Рэспублікі Беларусь "Об архивном деле и делопроизводстве в Республике Беларусь" найменні архіваў былі прыведзены ў адпаведнасць з дзеючым заканадаўствам.
Мэтай дзейнасці горрайархiваў з'яўляецца прыём, захоўванне, улік і выкарыстанне дакументаў рэарганізаваных, ліквідаваных арганізацый, спынiўшых дзейнасць індывідуальных прадпрымальнікаў і прадстаўніцтваў замежных арганізацый.
Па стане на 01.01.2019 у 18 гарадскіх і раённых архівах вобласці захоўваецца 191 497 адз. зах. на папяровой аснове ў складзе 6 867 фондаў, у тым ліку, 39 748 спраў пастаяннага захоўвання, 123 284 справы па асабоваму складу.